Γέφυρα της Παπαδιάς

Εμβληματικό σημείο τοπογραφικού προσδιορισμού είναι η ιστορική Γέφυρα της Παπαδιάς που βρίσκεται λίγο παρακάτω από τον οικισμό. Λίγο πιο κάτω η επίσης ιστορική Γέφυρα του Ασωπού, με το απαράμιλλης ομορφιάς ομώνυμο φαράγγι που διαχωρίζει το όρος Καλλίδρομο με την οροσειρά της Οίτης.
Η σιδηροδρομική γραμμή Πειραιώς-Λάρισας άρχισε να κατασκευάζεται το 1890. Για την αποπεράτωση της απαιτήθηκαν πάνω από δεκαπέντε χρόνια. Ο περισσότερος χρόνος και η μεγαλύτερη δαπάνη απαιτήθηκαν για τα έργα από τη γαλαρία του Μπράλου ως τη γέφυρα του Γοργοποτάμου. Ιδιαίτερα δραχμοβόρα και χρονοβόρα υπήρξε η γέφυρα της Παπαδιάς. Την εποχή εκείνη για την Ελλάδα ήταν το σπουδαιότερο και μεγαλύτερο τεχνικό έργο. Πρόκειται για την υψηλότερη γέφυρα της χώρας με ύψος 99 μέτρα, ενώ η παρακείμενη σήραγγα από Σκαμνό στον Μπράλο είναι η μεγαλύτερη σε μήκος.
Η αποπεράτωση της και τα εγκαίνια λειτουργίας έγιναν το 1905.
Η γέφυρα της Παπαδιάς, έχει ανατιναχθεί και γκρεμισθεί δύο φορές: Μία από τους Άγγλους, κατά την αποχώρηση τους το 1941 και μία από τους Γερμανούς, κατά την αποχώρηση τους από την Ελλάδα το 1944. Να δώσει ο Θεός να είναι και η τελευταία.